Also,
"Das Spiel wird bei vergleichbarer Grafik deutlich flüssiger laufen als der bzw. die Vorgänger auf CE2-Basis. Die Präsentation erfolgte auf einem Core i7-920 samt 6 GiB RAM und einer Geforce GTX 260 unter DirectX 9, die Demo lief subjektiv sehr flüssig - trotz diverser Effekt-Spielereien im Editor."
"The game at comparable settings to CE2/predecessor runs much smoother. Presentation was made on an i7-920 (CPU), 6GB RAM and a Geforce GTX260 in DX9 API mode. The demo was very smooth despite multiple effects in editor."
Other bits,
Ce3/Crysis 2 will support DX9, DX10 and DX11 API. Main use of DX11 API will be compute shaders which will speed up deffered lighting and post processing. Tesselation is in experimentation phase.
Bei den cineastischen Effekten fährt die Cryengine 3 das volle Programm von Ambient Occlusion, über Depth of Field, (Objekt) Motion Blur, Depth of Field oder auch Bokeh-Filter auf.
Mention of effects used and DOF effect or bokeh DOF (I assume speculation from article writer).
Asked about a higher texture resolution Sean commented with a grinning shrug - we interpret this as a "Yes". The same goes for DirectX11.
8 cores/thread support. Ai, physics, audio, rendering is threaded.
"Sean ließ durchblicken, dass die Cryengine 3 bei änhlicher Grafikqualität fast doppelt so viele Fps darstellt wie die Cryengine 2."
"Sean hinted that CE3 is almost twice as fast as CE2 at comparable graphic settings."